Zapewne większość z nas w przeciągu całego życia wielokrotnie została zaczepiona przez tak zwanych ulotkowiczów.
Zazwyczaj ich nie braliśmy, czy wyrzuciliśmy je do pobliskiego śmietnika po wstępnym przejrzeniu, bądź nie zerkając na nie wcale. Jednak niewiele osób jest świadomych tego, że wspomniani ulotkowicze, sprawniej działają właśnie w social mediach.
Przykładem może być Facebook, na którym nieustannie jesteśmy zapraszani do wzięcia udziału w konkretnym wydarzeniu przez naszych znajomych, lub nawet osób których praktycznie nie znamy.

W sprzedaży w social mediach bardzo ważna jest komunikacja z klientem, którą możemy podzielić na dwa etapy.
Pierwszym z nich jest zbadanie potrzeb klienta, oraz sprawienie, że klient stanie się fanem danej marki, czy produktu. Bardzo ważne jest także to, aby nie bombardować klienta zbyt wieloma, często zbędnymi informacjami naraz. Komunikaty kierowane bezpośrednio do klienta muszą zawierać coś, co jest dla niego ważne.

Drugim ważnym elementem, jest zgodność treści rozdawanych przez nas wirtualnych ulotek z witryną, na której prowadzimy główną sprzedaż.

Pamiętajmy, nigdy nie wymagajmy niczego od klienta. Nie prośmy go o nic. Przekażmy wiedzę, edukujmy, zabawmy i dostarczmy klientowi pozytywnych emocji.

Warto jest również odnieść się do popkultury. Każde pokolenie czuje się bardzo dobrze w kulturze w jakiej się wychowało.

Zminimalizujmy także treści, postarajmy się aby były one proste w taki sposób, abyśmy my jako twórcy danej treści, mogli tworzyć ją wielokrotnie.
Bądźmy w tym wszystkim konsekwentni i trzymajmy się swojego przekazu.

Gdy zaczyna się moment sprzedaży, dostarczamy klientowi treść do której łatwo będziemy mogli się odnieść.
Wykorzystujmy także stale możliwości naszej platformy. Sprawdźmy na jaki rodzaj postu nasi obserwatorzy reagują najlepiej, czego oczekują i co w danym produkcie, czy usłudze podoba im się najbardziej. Postarajmy się dobrze dobrać czas i miejsce.

Bardzo ważne jest aby ułatwić klientowi zakup produktu. Możemy podać bezpośredni link, aby potencjalny klient łatwo mógł przejść do oferty, i za pomocą kilku kliknięć myszką dokonać łatwego i przyjemnego zakupu.
Stosując się do podanych zasad, z czasem będziemy w stanie odnieść naprawdę spory sukces w internetowej sprzedaży.